Assalammualaikum... :) Hy.. Selamat datang ke blog saya. Dah masuk jgn lupa follow k? tQ ^^,

~I L.O.V.E You~

Hadiah untuk si dia..



Assalammualaikum..

Hari ni aku nak cakap mengenai hadiah untuk si dia. Tak kira la hadiah harijadi ke, anniversary ke, atau ape2 aje la. Yang penting hadiah untuk si dia yang kita cintai. Ok, now aku nak kongsi sikit beberapa jenis hadiah yang kita boleh bagi pada buah hati kita. :)

1. Baju
Kita boleh bagi dia baju. Contohnya baju couple ke, baju yang dia dah lama idamkan ke, xkisah la baju apa pn, yang penting baju. Tapi korang kena tahu saiz baju dia jugak, warna baju yang dia suka, jenis fesyen yang dia minat. Jangan main beli je, nanti dia xpakai pulak. Kan dah membazir.

2. Wallet / Purse
Ok, kalau nak bagi wallet / purse, make sure wallet / purse tu menepati citarasa si dia. Jangan la beli macam orang nak pergi pasar kn. Beli ikot style zaman sekarang. Walaupun wallet / purse tu murah, tapi kalau korang bagi dengan penuh keikhlasan, pasti si dia akan menghargainya!

3. Topi (Utk kaum Adam)
Topi khas untuk kaum lelaki. Ok, wanita di luar sana, cuba sesekali bagi hadiah topi pada si jejaka. Tapi kena ekot fesyen yang dia suka tw! And korang kena make sure yang dia memang jenis orang yang suka pakai topi. Kan ade sesetengah lelaki tak suka pakai topi, rimas kata nya. Jadi sebelum nak beli tu, make sure yang dia suka pakai topi atau tak. Nanti dah beli, dia xpakai pulak. Dah la xpakai, dia boleh bagi kat adik / kawan dia pulak. Menangis kita nanti. Macam dia tak hargai pemberian kita pulak kan.

4. Tudung (Utk kaum Hawa)
Ok, now tudung pulak. Tudung memang sinonim dengan kaum wanita kan? Apa kata kita hadiahkan tudung pula pada si dia. Tapi, kita kena pilih betol2, kena pilih jenis tudung yang dia selalu pakai. Warna lak jangan la warna yang terang2, bagi warna yang lembut je. Sedap mata memandang, sedap lagi hati menerima kn? Tapi, pastikan tudung ekot fesyen terkini tw. Mahal sikit xpe, yang penting dia gembira dengan hadiah kamu tu!

5. Minyak Wangi
Apa kata, sesekali hadiahkan si dia dengan wangian minyak wangi yang terbaru. Pasti si dia akan menyukai nya. Orang kata minyak wangi pengerat hubungan, Jadi, kalau nak dia lekat dengan kita je, bagi la 1 minyak wangi yang kita akan dapat hidu hari2!

Ok lah, itu sahaja untuk hari ni, Pada kawan2 yang nak bagi hadiah untuk si dia tapi masih buntu, cuba lah bagi hadiah macam aku suggest ni k? Gud Luck! :)


P/S: Sayang, hadiah untuk awak akan tiba. Sabar k syang? :)




Sayang Awak :)

No comments:

Copyright@Terpelihara milik Fatin Liyana